Zonnig Spanje - Reisverslag uit Tosantos, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu Zonnig Spanje - Reisverslag uit Tosantos, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu

Zonnig Spanje

Door: Anita (via Poef)

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Juli 2013 | Spanje, Tosantos

Gisteren (woensdag) ben ik door Santa Domingo de Caldaza gelopen en heb daar de kerk bezocht. Daar zitten twee witte levende kippen in een mooi zwart met goud hok. De bijbehorende legende van Santa Domingo moeten jullie zelf maar even op het internet opzoeken.

Mijn rechter-voor-voet is nog steeds pijnlijk. Ik blijf lange pauzes inlassen waarbij mijn wandelschoenen en sokken uit gaan. Ik loop dan even op mijn sandalen rond. Het weer is heerlijk om te lopen. Zo rond de 26 graden met af en toe een wolkje of een windbriesje. Wat wil ik nog meer!
Het eten smaakt hier prima; tapas, paella, tortillas en heerlijke visschotels. Alleen mis ik wel het “echte” brood. Dat kennen ze hier niet; wel de stokbroden, de zoete broodjes en Empalada (brood met tonijn er in, heerlijk). Ja, zonnig Spanje kan ik iedereen aanraden en de Camino ook.
Loop je eigen weg, neem je eigen beslissingen en doe de dingen die je graag wilt doen tijdens de Camino

Ben vandaag (donderdag) in Tosantos en slaap in Auberge Fransisco de Asis. Samen koken en samen de kerk bezoeken (samen eten, samen bidden). Om 10 uur is het hier verplichte rust tot de volgende ochtend 6 uur. Om half zeven is het ontbijten en dan weer verder.
Ik had in het dorpscafe gevraagd waar de Auberge was en gezegd dat ik terug zou komen om wat te drinken. Terug in de bar kijken de olijven mij verleidelijk aan. Maar ik krijg ze niet omdat er te weinig voeding in zit. Voor bijna dezelfde prijs krijg ik een groot stuk stokbrood met heerlijke salami. Dat vinden ze veel beter voor een pelgrim dan ‘n paar olijven.
De Auberge heeft zeker wel 25 slaapplekken. Steeds zo’n 10 matrasjes tegen elkaar op de grond. Als ik terug kom uit de bar is mijn kamer helemaal vol. Naast mij ligt Femke uit Amsterdam; zij loopt samen met Rasmoes uit Denemarken (ik heb ze al eerder tijdens mijn wandeling gezien).

De volgende dag toegevoegd door Poef: Ben om 7 uur al aan de wandel. Ik heb slecht geslapen zo op de grond; dat is ook weer ‘n ervaring.

ps. Als ik de gelegenheid daartoe heb lees ik met veel plezier de tips van Pelgrim Frans. Ik hoop dat al mijn vrienden zijn reacties kunnen lezen, want het klopt allemaal.

  • 05 Juli 2013 - 10:07

    Mientje Van De Graaf:

    Hoi Anita,

    toen wij door Santo Domingo de la Calzade kwamen was daar een processie van de heilige Isodorus de patroonheilige van de boeren. Mooi om te zien jonge jongens in kostuum met castangnettes en muziek.
    In Tosantos hebben wij de herberg als zeer speciaal ervaren de rituelen en alles wat er omheen kwam.
    Geniet van de zon en geniet van de tijd!!!!!

    Groetjes Mientje

Tags: Lekker eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 122995

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 14 Juni 2024

Op de fiets naar Rome - deel 1

08 April 2013 - 11 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: