Genieten van de stilte - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu Genieten van de stilte - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu

Genieten van de stilte

Door: Anita (via Poef)

Blijf op de hoogte en volg Anita

05 Juli 2013 | Spanje, Atapuerca

Ik zit nu in Atapuerca in auberge El Peregrino; een kamer met zes e c h t e bedden. Er logeert hier blijkbaar een Nederlandse familie; opa, oma, moeder en twee kinderen (ik heb ze nog niet gesproken).
Tijdens het wandelen krijg ik leuke reacties op mijn krullen, mijn hoed en het feit dat ik al zover gelopen heb.
Vandaag heb ik drie bergtoppen van 1100 meter hoogte gehad. Op de eerste top heb ik zeker 15 minuten helemaal alleen zitten genieten van het mooie uitzicht en de stilte met alleen het zingen van de vogels. Ik heb geprobeerd dit met mijn fototoestel te filmen. Maar of je zo'n mooi moment kunt vastleggen anders dan in je eigen gedachte?
Ik heb vandaag mensen met een taxi en een bus zien reizen; ieder zijn eigen Camino.
Ik ga nu proberen een wit wijntje en wat olijven, die ik gisteren gemist heb, te versieren. Voor morgen staat Burgos op mijn programma.

  • 05 Juli 2013 - 22:58

    Jos Smits:

    Hoi Anita als ik nu lees, drie bergtoppen op 1 dag je bent voor mij een kanjer. En dan heb ik maar de zeven heuvels gelopen van de 4 daagse dat is niets vergeleken met jouw bergen . Geniet er van met volle teugen . De vogels die jij gehoord hebt waren in gedachte ook bij ons in de tuin , om 10 uur vanavond en dat kan eigenlijk niet. WAnt s avonds hoor je eigenlijk geen vogels .
    Wandel ze en blijven genieten en je voeten de rust gunnen die ze nodig hebben

    groetjes jos

  • 05 Juli 2013 - 23:58

    Piet En Antje:

    Hey Anita,
    Al verschillende keren hebben wij ons afgevraagd hoe het met jou zou gaan. Hoe ver zou ze al zijn (in Spanje dus al) en hoeveel slecht weer heeft ze gehad. We hebben jouw website inderdaad nooit gekregen maar ook zelf niet naar gezocht. Dat wordt dus veel lezen de komende week!
    We blijven je nu zeker volgen.
    Groetjes Piet en Antje

  • 06 Juli 2013 - 14:51

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Anita,

    Toch weer 28.000 meter wandelen naar Burgos! Ga je niet te snel :-D ?
    Ik hoop dat je de raad die je in Tosantos hebt gekregen om het laatste stuk voor Burgos met de bus te gaan in de wind hebt geslagen. Hape Kerkeling zat waarschijnlijk destijds ook in die bus! Wel hoop ik dat ze je het mooie overnachtingsadres in Burgos hebben gegeven. Het is weliswaar bij een kerk maar ontzettend luxueus! En dat weer tegen donativo. Ik ken maar een refugio/albergue op de Camino Francés waar je naast het geven van een donativo de mogelijkheid hebt om, mocht je het nodig hebben, geld uit de donativo-pot mag halen. En da's de refugio die ik je had aanbevolen in Grañón. Het is een prachtig gebaar!
    Anita, op je blog van 23 juni zag ik dat je sandalen met klittenband gebruikt. Deze zou je vaker kunnen dragen, en wel zonder sokken. Scheelt je ook weer wat was! Ik heb zelf in 2010 op wandelsandalen, zonder sokken ( anders zie je eruit als een Duitser) van Poitiers naar Finisterre gelopen.
    Je loopt vandaag weer langs de drukke N-120, da's wel minder.
    Veel plezier in Burgos!
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

  • 06 Juli 2013 - 15:43

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Anita,

    Vraag bij de bakker om een pan negro (zwart/bruin roggebrood)of een pan morena (bruin brood)

    ¡Buen Camino

  • 07 Juli 2013 - 00:02

    Jeanne Uit Uden:

    Holla Anita,

    Ja, dat is genieten in Atapuerca. Zo mooi..! Zo vredig..! Ik sliep er in een hele simpele herberg onder de hanenbalken, in de refuge municipal, maar de omgeving is er zo mooi..!Ook de weg naar Atapuerca toe was ontzettend mooi met schitterende voorjaarsbloemen vorig jaar.
    Morgen op naar Burgos. Blijf je er een extra nachtje? De stad is de moeite waard. De kathedraal is schitterend. Het Christusbeeld met echte haren en echte huid is ook heel bijzonder.
    Je bent en blijft voor mij een kanjer, Anita. In gedachten wandel ik de camino met je mee.
    Geniet ze en buen camino!

    Liefs, Jeanne

Tags: Uitzicht, olijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 122978

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 14 Juni 2024

Op de fiets naar Rome - deel 1

08 April 2013 - 11 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: