Fiesta in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu Fiesta in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu

Fiesta in Burgos

Door: Anita (via Poef)

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Juli 2013 | Spanje, Burgos

Ben nu in Burgos aangekomen en blijf hier twee dagen. Niet alleen omdat ik wat wil uitrusten, maar vooral ook omdat het hier vandaag (zaterdag) de laatste dag van een feestweek blijkt te zijn. Vanmiddag is er een poppen-parade en vanavond een concert en vuurwerk. Het belooft een warme avond te worden (zo'n 24 graden) dus ik ga zeker naar buiten en kijken.
Ik heb voor twee dagen een Hostal genomen; een kamer voor mij alleen (er ligt nog een extra matras voor als het heel erg druk wordt met pelgrims). Het is een mooie kamer met vanaf de zevende verdieping een mooi uitzicht op de stad. Zeker niet duur voor een Hostal (23,= euro). Ik werd hier met veel respect ontvangen toen ik vertelde dat ik helemaal uit Nederland kwam gelopen. Dit Hostel wil ik aan iedere pelgrim aanbevelen (Hostel "Lar", Calle del Cardenal Benlloch, nr. 1).
Even alleen op een kamer is fijn. Maar het was ook leuk om in Granon (het hippie-huisje) naast Femke uit Nederland te liggen. Kon ik bij het slapen gaan weer eens in het nederlands "welterusten" zeggen.
Bij het vertrek uit Granon ben ik door Ben uit Denemarken met zijn gitaar nog toegezongen; "If I am 64 do you still love me" van de Beatles geloof ik. Dat door iemand van rond de 21. Veel (internationale) grapjes over onze leeftijd volgde natuurlijk.
Nu ga ik even rusten en dan vanavond naar het concert en vuurwerk. Morgen uitrusten en de stad een beetje bezichtigen.

  • 07 Juli 2013 - 13:18

    Mientje Van De Graaf:

    Hoi Anita,

    Leuk zo'n schaduwfoto wij hebben er ook gemaakt mijn compagnon was ineens zo groot ik had mezelf nog nooit zo groot gezien. In Burgos hadden wij een hostel, kamer net buiten de stad was ook erg leuk. Nog veel plezier met het feest in Burgos en tot ziens misschien bij de vereniging van St. Jacob waar ik je toen gezien heb in Zijtaart. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's.

    Groetjes Mientje

  • 07 Juli 2013 - 19:33

    John Van Zoggel:

    Hoi Anita,

    Ik volg je berichten en ik vind het leuk om je verhalen te lezen.
    Misschien een idee om je dagboek in boekvorm uit te brengen? Op die manier kun je je reis nog meer body geven en zelf nog meer (her)beleven.
    De indrukken en ontmoetingen zijn zoals ik lees talrijk. Je zult er vast leuke vriendschappen of kennissen aan overhouden.
    Ik hoop dat je tijdens deze 2 dagen wat tot rust kunt komen met je voet.
    Ik ben benieuwd of je al wat meer duidelijkheid hebt gekregen over je levensvragen.
    Anders misschien een idee om, nadat je in Santiago bent aangekomen even naar de zee te gaan.Daar kun je goed tot jezelf komen en in alle rust op je maanden en je leven terugkijken.

    Anita, nog een goede reis, y toma algunas cervezas.

    Saludos,
    John van Zoggel

  • 07 Juli 2013 - 21:17

    Elly Vd P:

    Hoi Anita,
    Ben net terug van vakantie Turkije, en zie dat je snel bent gegaan. In Spanje alweer. Ik heb heel wat om terug te lezen. Leuk dat er mensen zijn die met je meegelopen hebben, dat geeft weer moed.
    Lekker zo'n kamer voor je alleen. Kan kennissen van mijn zus aanraden, die vertrekken per fiets binnenkort.
    Het ga je goed!! Goede reis.
    Liefs Elly

  • 07 Juli 2013 - 23:08

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Anita,

    Het zal heerlijk zijn om even een pauze te hebben in Burgos! Deze stad bruist van het leven en ik hoop dat je ervan geniet! Zo kan ook je voet even "bijkomen". Je zal ongetwijfeld de Kathedraal bekeken hebben met 12 verschillende kapellen! Van buiten al imposant om te zien, eenmaal binnen weet je niet wat je ziet.
    De Meseta lonkt, de graanschuur van España




    Het is de weg en de wandelaar,
    De eeuwige weg waarlangs alle wezens gaan,
    Niemand heeft hem gemaakt want hij is zelf wezen.
    Het is alles of niets
    Daarop ontstaat alles,
    Daarheen richt zich alles,
    Daarom keert alles weer terug.
    Een geluid dat oren niet kunnen horen,
    Een beeld dat ogen niet kunnen zien.
    Het is overal en nergens.
    Het heiligdom waarin alles een schuilplaats vindt,
    Het nergens dat je kunt zien
    Zonder uit het venster naar buiten te kijken.
    De weg leert je wensen om niets meer te wensen.

    Tao Te Ching

  • 07 Juli 2013 - 23:29

    Peregrinofrans:

    Vervolg van hierboven, er ging wat fout:
    De Meseta (meseta central) lonkt, de graanschuur van España waar jij spoedig zal lopen. Deze hoogvlakte is voor jou " het toneel" tot zowat León.
    Een van de geschriften van Daodejing staat hierboven, ik vind het hier goed passen.
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino

Tags: Vuurwerk, Feest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 798
Totaal aantal bezoekers 122980

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 14 Juni 2024

Op de fiets naar Rome - deel 1

08 April 2013 - 11 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: