Wat een hitte - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu Wat een hitte - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu

Wat een hitte

Door: Anita (via Poef)

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 Juli 2013 | Spanje, Hornillos del Camino

Gisterenavond een heerlijke salade met vis gegeten. Weggespoeld met een Sangria. Daarna vroeg naar bed, want vanochtend was het weer om half 6 opstaan.
Ik heb vandaag niet al te veel gelopen. Te warm; het was minimaal 35 graden. Rustig aan doen dus.
Vandaag heb ik onderweg voor het eerst een pelgrim met paard samen op de camino gezien.
Ik zit nu in Hornillos del Camino. Een kamer met 12 bedden. Ik lig beneden.
Ik ga nu koken met Alain; pasta natuurlijk. Het is zijn eerste dag en hij heeft lekkere Franse kaas meegebracht van thuis. Vanwege onze creatieve manier van pasta koken in een magnetron krijgen we door de andere gasten ieder een glas wijn aangeboden.
Verder zijn hier nog Marieke uit Groningen en Pia uit Someren. Voor beide is het ook hun eerste dag.

  • 08 Juli 2013 - 22:17

    Jan.delvaux:

    Dag Anita

    En het zal nog een hele tijd meer dan 30 graden overdag blijven, alleszins al de volgende 10 dagen. Zelf vertrek ik nu met vakantie, dus ik zal een tijdje je goedgemutste blog niet lezen. Op vakantie houd ik me zo veel mogelijk van computers weg. Nog veel stapplezier, misschien ben je al in Compostella als ik terug thuis ben rond 29 juli.

    Met vriendelijke groeten

    Jan Delvaux

    PS : in Nederland zeggen jullie "lopen" waar we in Vlaanderen "wandelen" of "stappen" zeggen. En jullie zeggen "rennen" waar een Vlaming "lopen" zegt.

  • 08 Juli 2013 - 22:29

    Piet En Antje:

    Hallo Anita,
    We hebben je verhaal in een keer "bijgelezen" en stonden versteld van wat je allemaal al hebt meegemaakt. In het begin even schrikken na zo'n val en het uitstellen van je wandeling maar toch steeds vooruit gekeken. Elke dag blijf je optimistisch, wat er ook gebeurd. De vele ontmoetingen, het geholpen worden, het wandelen, de natuur, het genieten, is natuurlijk ook voor ons heel herkenbaar. Zoals de meeste pelgrims krijgen wij dan ook heimwee naar het onderweg zijn! En de plekken die je noemt, roepen herinneringen op aan de momenten dat we zelf daar waren. En zo "loop" je met iemand mee en ben je zelf ook weer onderweg. Fijn dat je (jullie) dit voor iedereen mogelijk maken!
    Lieve pelgrimsgroeten van,
    Piet en Antje

  • 09 Juli 2013 - 16:59

    Hans:

    nog steeds niet uit het veld geslagen,
    35 grade das warm,
    maar komt goed denk ik
    wandel ze

  • 10 Juli 2013 - 14:12

    Elly Vd P:

    Hoi Anita,

    Te admiro!! Wat een temperatuur om in te lopen. Goed dat je het rustig aan doet.

    Un saludo cordialmente.
    Elly

Tags: Hitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 122973

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 14 Juni 2024

Op de fiets naar Rome - deel 1

08 April 2013 - 11 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: