Saai landschap - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu Saai landschap - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu

Saai landschap

Door: Anita (via Poef)

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 Juli 2013 | Spanje, Carrión de los Condes

Gisterenavond in de kerk van Fromista naar een concert met gitaarmuziek geweest. Het was een leuk concert gegeven door een jonge Amerikaan.

Vandaag zit ik in Carrion de los Condes. Ik slaap weer eens in een klooster (Santa Clara). Dat had ik me gisteren al voorgenomen. Mijn mede-wandelaars wilde eerst ergens anders in het dorp gaan kijken. Maar toen ik me bij het klooster aan het inschrijven was stonden zo plots ook achter me.
Dit klooster is echt ingericht voor de (meer luxe) opvang van pelgrims. Ze hebben nogal wat twee-persoonskamers. Ik heb er een voor mezelf. Kan ik weer 'n keer goed bijslapen. Eergisteren heb ik op een zaal met 30 personen geslapen en gisteren in een herberg waar alle kamer met elkaar verbonden waren zonder tussendeuren. Dan rust ik toch veel minder uit vanwege de drukte en het rumoer. Hier vragen ze 35,= euro voor de kamer inclusief lunch, avondeten en ontbijt. Dat is het zeker wel waard.
Om 8 uur vanavond ga ik hier in het klooster naar de Pelgrimsmis.

Het landschap tussen Burgos en Leon begint nu wel saai te worden. Het is vlak en uitgestrekt. De kleuren zijn in het begin wel mooi, maar daar wen je op een gegeven moment ook aan. Van deze streek is het bekent dat het of heel warm, of behoorlijk koud is (niets daar tussen in). Ik heb de hitte getroffen!
Ik zie behoorlijk wat pelgrims die tussen Burgos en Leon de bus nemen. Dat doe ik zeker niet; het is mijn pelgrimstocht te voet. Bovendien zijn er tijdens het wandelen nog andere (onverwachte) leuke dingen te ervaren naast het landschap.

Tot in Leon loop ik waarschijnlijk samen met het groepje waarmee ik nu optrek (twee Spanjaarden, een Fransman en ik). Daar neem ik dan een rustdag. Ik denk dat ik zondag in Leon aankom.

  • 12 Juli 2013 - 09:40

    Elly Vd P:

    Hallo Anita,
    Heerlijk om in zo'n groot bed te slapen, geniet ervan. Knap van je dat je de bus laat staan. Je gaat de uitdagingen niet uit de weg, ook niet na zo'n afstand gelopen te hebben. Ik wens je mooie ontmoetingen/ervaringen.
    Liefs Elly

  • 12 Juli 2013 - 10:49

    Mientje Van De Graaf:

    Hoi Anita,

    mooi plaatsje Corrilon de los condes, ik weet dat we daar even wat boodschappen gedaan hebben en leuke dingen gekocht hebben zoals een shirt voor de aankomst in Santiago. Geniet er van!!!!!

    Groetjes Mientje

  • 12 Juli 2013 - 11:55

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Anita,

    Gisterochtend, na Frómista was de route monotoon, constant een onverhard pad langs een autoweg. Gelukkig ligt er om de paar km een dorp voor de afwisseling. Na 9 km kwam je in Población de Campos, kort erna, na 4 km kwam je langs Revenga de Campos. En na 19 km kwam je in Villalcázar de Sirga.
    Het landschap bleef monotoon, je vervolgde de pelgrimsroute langs een verkeersweg. Na iets meer dan 25 km arriveerde je in Carrión de los Condes. De eerste herberg, de parochieherberg van Santa Clara, aan de linkerzijde, nam je je intrek. Dit klooster heeft een mooi binnenplein. Het is dan wel wederom aangepast want toen ik destijds in 2005 daar overnachtte waren de nonnen net weg. In 2010 was het enigszins veranderd en nu wederom. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de Albergue El Espíritu Santo, iets verderop. Een soort concurrentiestrijd!
    Anita, je vliegt toch weer over de Meseta, ik verwacht dat je vandaag naar Terradillos de Templarios bent gekuierd. Vanochtend zal je gemerkt hebben dat medepelgrims al vroeg opstaan. Niet alleen vanwege de temperaturen maar ook voor de komende route. Misschien waren ze onrustig omdat men vandaag begon met een lang recht stuk van 17 km zonder dorp of enige andere variatie. Het bleek inderdaad wederom een monotoon stuk te zijn van Carrión de los Condes naar Calzadilla de la Cueza. Een lange, saaie, rechte zandweg. Veel vermoeiender voor de geest dan voor de benen en voeten. Halverwege heeft een slimme Spanjaard een verrijdbare kiosk met zitjes neergezet en verkoopt broodjes en drank. Voor menigeen een welkome onderbreking, veel pelgrims houden hier pauze. Iets verderop kwam je bij een bar met schaduwterras in Calzadilla de la Cueza.
    Mogelijk liep je nog 9,5 km naar Terradillo de Templarios, een oud tempeliersnest. Het laatste stuk van 3 km nam je waarschijnlijk de alternatieve route door velden en akkers, in plaats van langs de N-120. Het klimt weer af en toe en dat zorgt voor de broodnodige afwisseling.
    Ik raad je Albergue de Terradillos de los Templarios (Jacques de Molay) aan. De albergue heeft een mooie binnentuin met zitjes, heerlijk rustig, slaapkamer met 5 eenpersoonsbedden, goede douches, wc’s en wastafels, en schoon!
    Geniet van elke stap...

    Buen viaje, cuidate bien, mucha suerte y salud
    (goede reis, zorg goed voor je zelf, veel geluk en gezondheid)

Tags: saai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 122981

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 14 Juni 2024

Op de fiets naar Rome - deel 1

08 April 2013 - 11 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: