De ene of de andere dag - Reisverslag uit Pedrafita, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu De ene of de andere dag - Reisverslag uit Pedrafita, Spanje van Anita Kraaij - WaarBenJij.nu

De ene of de andere dag

Door: Anita (via Poef)

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 Juli 2013 | Spanje, Pedrafita

Ik werd vanmorgen zalig gewekt door muziek. Daarna rustig ontbeten (ook met mooie muziek op de achtergrond). Deze herberg in Ruitelan is echt geweldig.

Vandaag was het een berg-etappe; Zo'n 600 meter klimmen naar het dorpje O'Cebreiro dat op zo'n 1330 m ligt. Hier heb ik uitgebreid de tijd genomen om dit pittoreske dorpje en z'n omgeving te bekijken.
Rond half elf ben ik weer op pad gegaan. Het was toen al rustig op de camino; ik ben weinig pelgrims meer tegen gekomen.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen in Hospital de la Condesa (1220 m) in een soort herberg met 20 slaapplaatsen. Wat een verschil met de herberg van vanmorgen. Geen sfeer, slechte voorzieningen; echt geen aanrader. Dat is de camino; de ene dag is het zo en de andere dag is het weer heel anders.

Ik ga nu maar eens het allerlaatste deel van mijn tocht uitstippelen. Eens kijken of er ergens nog bijzondere dingen te beleven zijn.
Morgen is het 670 meter dalen. Ik ben al gewaarschuwd dat afdalen zwaarder en gevaarlijker kan zijn dan klimmen.


Poef: de plaatsjes zijn weer te klein voor de kaart. O'Cebreiro ligt iets onder Pedrafita do Cebreiro (waar het vlaggetje staat) in de regio Galicia en Hospital ligt iets te westen van O'Cebreiro.

  • 24 Juli 2013 - 11:35

    John Verhagen :

    Lieve Aniet,

    Je bent er bijna! Wat een prachtige reis vol mooie ontmoetingen. Een geweldige prestatie!
    We wensen nog veel plezier met de laatste kilometers, knap hoor!

    Liefs, John, Anita en Eva.

  • 24 Juli 2013 - 22:24

    Josefine:

    Hoi Anita

    Je loopt lekker je eigen tempo, ongemerkt ook wat langzamer, want het eind komt wel heel dicht bij.
    Geniet nog effe!!!!

    Hoe was je uitzicht op o cebreiro???? Ik ben beniuwd.
    Ik zag helemaal niks en toen ik de volgende dag weg ging nog veel minder.

    Groetjes Josefine (regio den bosch)

  • 26 Juli 2013 - 15:25

    Piet En Antje:

    Hallo Anita,

    Het elke dag lopen is nu je leven en je kunt je niet voorstellen dat er ooit nog iets anders zal zijn! Goed dat je het op je eigen manier doet evenals het op jouw manier delen van je belevenissen.
    Groetjes,
    Piet en Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 123005

Voorgaande reizen:

14 Mei 2024 - 14 Juni 2024

Op de fiets naar Rome - deel 1

08 April 2013 - 11 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: